בזכות "דף עד" גילה שרבים מבני משפחתו נרצחו בשואה

עפר גדנקן No Comments on בזכות "דף עד" גילה שרבים מבני משפחתו נרצחו בשואה
12:51
28.04.24
נתי שולמן No Comments on הגאון הרב אברהם יוסף בדברים נוקבים: "נשיאה בעול היא הדדית"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

עד לפני כמה שנים כלל לא ידע רפאל דה-לוי שרבים מבני משפחתו נרצחו בשואה. סבו, סבתו והוריו, שהצליחו לברוח לארגנטינה, לא דיברו על כך, ואילו בני הדור הצעיר לא שאלו. לאחר כמה שנות מחקר וכמה ביקורים בגרמניה הצליחו דה-לוי ואשתו קלאודיה להרכיב רשימה של 177 !! בני משפחה שנרצחו. בזמן המחקר גילו שדפי העד של יד ושם הם מקור חיוני של מידע. מילוי והגשה של דפי עד היו עבורם לפרויקט שנמשך כמעט שנה.

כאשר מילאו דף עד עבור בת הדודה של סבו של דה-לוי, גרטה לצרוס לבית יעקובס, גילו בני הזוג שמישהו כבר מילא דף עד עבורה!! "לא יכולתי להאמין למראה עיניי", נזכר דה-לוי. "את הדף הגישה ב-2006 נכדתה גרדה לורנס-נירמאייר, תושבת המבורג בגרמניה. הייתי המום ונרגש מאוד. עמדתי להתוודע לבת משפחה אבודה: סבתה של גרדה הייתה בת הדודה של סבי, ולא היה ידוע לי כלל על ענף זה במשפחתנו. בעידן הטכנולוגי של היום, תוך כמה שניות של בדיקה מצאתי את שמה, את כתובתה ואת מספר הטלפון של גרדה. אצבעותיי רעדו כאשר התקשרתי".

לאחר אותה שיחה ראשונית נשלחו מאות הודעות ושיחות ביניהם. תצלומים והודעות קוליות הלוך ושוב בין בית משפחת דה-לוי באשדוד לבין המבורג מדי יום ביומו. בני הזוג נסעו לגרמניה, שם חוו מפגש משפחתי בלתי נשכח. "יכולנו להראות ולראות תצלומי משפחה ישנים, מכתבים, תעודות וזיכרונות. כעת אנו מצפים בהתרגשות לביקורה של גרדה אצלנו בישראל בפעם הראשונה בחייה".

"באמצעות דפי העד ופרויקט איסוף שמות קרבנות השואה של יד ושם חידשה משפחתנו את מערכת הקשרים שהנאצים התאמצו להרוס", אומרת קלאודיה דה-לוי שמתנדבת כיום בפרויקט איסוף שמות קרבנות השואה של יד ושם. "דף העד הזה שינה את חיינו. תמיד נהיה אסירי תודה על פרויקט חיוני זה".

לפרטים למילוי דפי עד נא להתקשר או לשלוח מייל ל:
טלפון: 02-644-2808
[email protected]



0 תגובות